Valentina Nicolescu

 

 

„Numele meu este Nicolescu Valentina si am fost studentă in cadrul departamentului de logistică timp de 6 luni. Am aplicat cu încredere și entuziasm pentru programul SYC, deoarece am considerat ca este o oportunitate foarte bună de a învăța, de a mă dezvolta profesional și personal. Fiind prima mea experiență de acest gen, nu ştiam la ce să mă aştept. Realitatea a fost mult peste așteptări, am găsit o echipă unită, organizată, cu simțul umorului, gata sa împartasească din experienţa ei. Totul a decurs surprinzator de bine, am fost primită cu mare caldură. Pe parcursul stagiului de practică, mi-a placut foarte mult faptul că am cunoscut oameni competenţi, cu experienţă şi foarte deschişi. Ambientul inspira destindere, libertate în gândire, dar şi profesionalism. Mai mult decât atât,  am avut ocazia de a colabora cu persoane deosebite, am învaţat sa lucrez în echipă si cel mai important, am dobandit cunoştinţe noi. M-am descoperit pe mine. Am acumulat abilități și o experiență practică, pe care cu siguranță le voi putea utiliza in continuare în cadrul Adient Trim Pitesti. Imi doresc ca aceste randuri să încurajeze toți tinerii să participe, să îndrăznească și să dea tot ce este mai bun. Să nu se dea bătuți, pentru ca nu vor avea nimic de pierdut, din contră doar de caştigat. Îi sfătuiesc pe toţi să aiba încredere și să întrebe atunci când nu înţeleg ceva, pentru că sigur vor primi răspunsuri. Şi cel mai important să nu renunţe, să accepte provocările. A fost o experientă foarte placută si plină de provocari. Un start în cariera mea!”

Alexandra Bagescu

 

„Stagiu de practică Start Your Career a reprezentat oportunitatea de a dobândi noi cunoștințe și de a le pune în practică, fiind punctul de plecare în cariera mea.  Acest stagiu mi-a oferit posibilitatea dezvoltării profesionale și personale, prin diferitele activități pe care le-am realizat. Am întâlnit persoane dornice să te învețe, să te ajute și să te încurajeze. Prin intermediul acestui stagiu am învătaț să am mai multă încredere în mine și faptul că pot fi capabilă să rezolv singură anumite probleme. Mă bucur că am avut ocazia să particip la acest stagiu, deoarece am acumulat multe lucruri, care o să mă ajute în viitor. Le mulțumesc tuturor celor care m-au ghidat si sprijinit pe tot parcursul stagiului și au avut răbdarea de a-mi explica fiecare lucru, de câte ori a fost nevoie. Pe candidații Start Your Career îi sfătuiesc să participe la acest stagiu și să fie siguri că vor primi îndrumarea de care au nevoie.”

Steliana Denisa Ciobanu

 

„Mă numesc Ciobanu Steliana-Denisa și sunt studentă în anul IV la Facultatea de Mecanică și Tehnologie, specializarea Inginerie Economică Industriala. Am aflat de programul Start Your Career prin intermediul facultății și am ales să aplic pentru Departamentul de Producție. Am fost selectată pentru a realiza, în cadrul echipei SMARALD, un proiect care pentru mine a reprezentat o adevărată provocare, pe care am acceptat-o cu mult entuziasm și optimism. Timpul de care am dispus a fost de 10 zile. Am dus la capăt acest proiect prin multă muncă și implicare, dar mai ales datorită faptului că am reușit să fim o adevărată echipă. După realizarea proiectului a urmat interviul în urma caruia am fost selectata pentru a efectua un stagiu de practica de 6 luni în departamentul Productie. Am inceput acest stagiu de practică fară a cunoaşte foarte multe despre acest domeniu și despre ce urma să fac în acest departament. Am fost întâmpinată de o echipă de la care am avut multe de învățat. M-am implicat în activitățile din departament și am acceptat orice provocare. Start Your Career m-a învăţat să pun în practică ceea ce am dobândit în facultate, mi-a arătat cum se lucrează într-o companie multinațională, m-a învăţat să fiu o persoana implicată, care duce la capăt cu succes o sarcină și să îmi dezvolt simțul responsabilității. Mi-am dat seama, în acest stagiu, că trebuie să îţi doreşti să înveţi lucruri noi in fiecare zi, deoarece niciodata nu vor fi suficiente cunoştinţele dobândite până la momentul respectiv. Dacă mi s-ar mai oferi șansa de a mai repeta această experiență, aș face-o fără a sta pe gânduri.”

Carmen Anton

 

“Povestea mea în cadrul companiei Adient a început în iarna anului 2016. Eram o tânără studentă în an terminal (fără experiență) care își dorea foarte mult să aplice cunoștințele dobândite în cadrul facultății. Astfel, căutam orice oportunitate de a cunoaște cât mai multe firme în care puteam să activez, însă cea la care urma să îmi desfășor activitatea cu încredere și optimism trebuia să aibe ceva “special”. Astfel, s-a ivit oportunitatea de a cunoaște această companie prin intermediul domnilor: Costin Trîmbițașu (pe vremea aceea Plant Manager) și Liviu Prodan (Coordonatorul SYC 2017). Îmi aduc aminte și acum ziua în care m-am înscris pentru programul “START YOUR CAREER”. Eram foarte hotărâtă și mulțumită de decizia mea, însă rămăsesem cu o mare dorință….aceea de a fi acceptată în Trim Pitești. Și uite așa, dorința mea creștea pe zi ce trece tot mai mult până la aflarea rezultatelor selecție, ceea ce m-a facut să cred în magia sărbătorilor de iarnă. După finalizarea procesului de selecție, am primit un e-mail de la Loredana Niță (chiar în perioada sărbătorilor și țin să îi mulțumesc pentru că mi-a făcut o bucurie nespusă) în care mă înștiința că am fost acceptată și că voi face parte din echipa SMARALD. Plină de entuziasm am mers să imi cunosc echipa, formată din 10 membri, alături de care am dezvoltat proiectul unei companii care avea ca și obiect de activitate producerea unor cutii de carton și containere de plastic (ecopack). Cu toții am fost implicați, ambițiosi, fericiți și uniți…cu alte cuvinte o echipă. Însă pentru ca “afacerea” noastră să fie de succes, am fost îndrumați de oameni profesioniști din cadrul companiei care ne-au oferit suport ori de câte ori am cerut. Conform unui banc popular “Care este asemănarea dintre un inginer şi un câine? Amândoi au o privire inteligentă, însă nu se pot exprima” și făcând parte din departamentul inginerie, am apreciat foarte mult că puteam să îmi exprim liber ideile. În cele din urmă, am finalizat proiectul și ne-am întâlnit cu toții în ziua prezentării. Faptul că în fiecare fabrică am fost câte două echipe, concurența și-a făcut simțită prezența iar emoțiile îți îmbujorau obrajii. După prezentarea proiectului în care îți exprimai ideile în fața managerilor fabricii și încercai să ii convingi că afacerea va prospera, au urmat intrebări din partea acestora, moment în care simți cum timpul stă în loc, iar tu trebuie sa dai tot ce e mai bun. După toate acestea, a urmat etapa interviurilor, etapă în care îmi doream ca toată echipa să fie acceptată și să rămânem în acceași formulă completă. Am mers la interviu încrezătoare, însă un singur lucru mă răscolea, domnul cu care urma să dau interviul mi se păruse cel mai dur dintre toți managerii și consideram că o să mă pună să inventez “apa caldă”. În ciuda aparențelor mele, s-a dovedit a fi un om deosebit la fel ca toți ceilalți din cadrul companiei, față de care am putut să imi exprim liber ideile. O perioada foarte grea a fost până la aflarea raspunsului de la interviu, pentru că așteptam cu nerăbdare. Cu toate acestea, am primit răspunsul mult așteptat de la Loredana…era pozitiv. Am fost acceptată în cadrul departamentului de inginerie (ramura proces) urmând ca în umătoarele 6 luni să învăț lucruri noi, să comunic cu oameni experimentați, să simt și să văd ce înseamnă munca într-o companie multinațională. Experiența acumulată m-a ajutat să cresc profesional și personal, iar ceea ce sunt astăzi este rezultatul muncii dl. Alin Matei, care pentru mine a fost mai mult decât un mentor și îi mulțumesc pentru răbdarea, susținerea și încrederea acordată. Ce a reprezentat SYC pentru mine? …Mai mult decât un intership, m-a ajutat să descopăr ce îmi place să fac astfel încât să vin cu placere la muncă. Pot spune cu mândrie că SYC a reprezentat un pas uriaș în cariera mea, deoarece activitatea mea în cadrul companiei nu s-a încheiat. Sfatul meu pentru tânăra generație care vine din urmă: aveți încredere în voi, în abilitățile voastre și aplicați pentru programul START YOUR CAREER. Țin să mulțumesc din suflet pe această cale persoanelor care mi-au fost alături pe parcursul acestor luni, și anume: dl. Cristian Dumitrescu, Alin Matei, Loredana Niță, colegilor de la proces și tuturor persoanelor din cadrul companiei cu care am colaborat. Mult succes tinerei generații!”

Maria Larisa Ciobanu

 

„Cand am aflat de stagiile de practica pe care compania Adient le punea la dispozitia studentilor mi s-a parut o oportunitate foarte buna pentru mine. Auzisem de proiectul pe care trebuia sa il realizam pentru a trece in etapa urmatoare si, desi nu aveam cunostinte suficiente si nu stiam ce va iesi, am acceptat provocarea si mi-am dat toata silinta pentru a-l face cat mai bine.  Nu stiam foarte multe despre lucrurile care se realizeaza in fiecare departament, asa ca am ales sa aplic pentru stagiu de practica in departamentul de Productie, fiind repartizata la fabrica Adient JIT. Dupa prezentarea proiectului a urmat interviul, la care am avut mari emotii, fiind primul meu interviu. Eram nerabdatoare sa aflu raspunsul, imi doream foarte mult sa realizez stagiul de practica. Dupa cateva ore de la interviu am fost sunata, moment in care mi s-a comunicat ca am fost acceptata. Asta a fost doar inceputul meu in cadrul companiei. Dupa cateva luni am aflat ca era un loc liber pentru a realiza stagiu de practica in departamentul de Resurse Umane, la fabrica Adient TRIM. Atunci era momentul in care ma puteam cunoaste mai bine, sa aflu ce imi place mai mult sa fac si nu am ezitat sa aplic pentru acest stagiu. A urmat un alt interviu, la care emotiile au fost la fel de mari. Am obtinut acest stagiu de practica, lucru pentru care m-am bucurat foarte mult. Am facut parte dintr-o echipa minunata care a fost inca de la inceput alaturi de mine. Am facut lucruri noi, am fost pusa in situatii prin care nu mai trecusem niciodata, dar toate astea mi-au schimbat si dezvoltat gandirea. Ma bucur ca inca fac parte din echipa si imi doresc sa fac parte cat mai mult timp de acum incolo. As repeta aceasta experienta fara a sta pe ganduri, programul SYC m-a ajutat sa ma dezvolt si sa fiu o persoana mai responsabila. Tot datorita realizarii acestui stagiu am invatat sa imi desfasor activitatile intr-un mod mai organizat, sa comunic cu oamenii din jurul meu, sa tratez cu seriozitate sarcinile pe care le-am primit, sa fiu deschisa la schimbare si multe altele. Consider ca suntem in acea perioada a vietii in care trebuie sa acceptam orice provocare, sa invatam cat mai multe de la toti oamenii din jurul nostru. Daca exista dorinta de a invata, cu siguranta bagajul de cunostinte pe care il avem initial, se va dezvolta frumos pana la sfarsit.”

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.